Galleriets olika utrymmen

15 januari 2012

Mina anteckningsblock

Eftersom det ofta poppar upp saker i mitt huvud när jag är ute och rör på mig och mitt minne är kortare än vad jag är, så brukar jag ha ett litet block i handväskan som jag kan klottra i.

I often get ideas when I am out and about and since my memory is even shorter than I am - I keep a note pad in my purse.


Det är dessutom roligt att göra egna block eller ändra om färdiga. Det är ett bra tillfälle att testa olika tekniker och nya stilar. Istället för dagens outfit så kör jag säsongens block...

And I like to make my own note pads or change ready made ones. It's a good opportunity to try out different techniques and new styles. In stead of "today's outfit" I do the note pad of the season...


Det jag ska försöka bli bättre på, när det gäller blocken, är att bäddra tillbaka i mitt block och "bocka av". Jag vill dessutom fullfölja lite fler av alla idéer som poppar upp och projekt som jag startar igång.

I want to get better at looking back into my pad and check things of that I've done. I also want to fulfill more of my ideas and finish more of the projects that I start.



Mitt näst senaste block. Metalltejp kan man ha mycket skoj med. 

This is my second last note pad. Metal tape is fun to play with.

Så varför skriver jag det här här? Tja, om jag lägger ut det så här i offentligheten så kanske jag blir mer motiverad till att se till så att det inte rinner ut i sanden.

So - why I am I writing this here? Well, if I put it out here then maybe I'll be more motivated not to give up.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar