Galleriets olika utrymmen

16 januari 2012

Tankar inför det nya året


Nu är det nytt år och då är det lätt att bli inspirerad att ta tag i sitt liv och börja planera för storslagna förändringar. Men, vis och erfaren som jag är, så har jag insett vissa saker.
  1. Jag är bra på att komma på idéer.
  2. Jag är mindre bra på att starta igång dem.
  3. Jag kommer lätt av mig, av olika anledningar.
  4. Jag är urdålig på att avsluta mina projekt.
Därför försöker jag nu att ta lite mindre steg och dra lärdom av mina egna insikter och erfarenheter samt inspireras av andras.

Om man vill förändra något eller lära sig något nytt så kan det vara en bra idé att föra dagbok om hur det går.

Inspirerad av Noell Hyman, på http://www.paperclipping.com/ så ska jag ta och damma av lite projekt som ska hjälpa mig att få lite bättre struktur på tillvaron. Samt komplettera med några nya. Hon drar även igång ett projekt på sin blogg som hon kallar Thrive12. Det tänkte jag försöka följa på ett hörn.

Projekt som ska följa mig under 2012:
  • Trädgårdsboken (om vår balkong)
  • Upplyftningsboken (till för att peppa mig och hålla koll på mina framsteg).
  • Årets ord! Mitt ord för 2012 är FÖRBÄTTRING
  • Tunna pärmar för olika intresseområden. Lätta att ha överblick över och lätta att ta med sig.
  • Den här bloggen.


A new year has begun. It's easy to get inspired to make huge changes in ones life. But, wise and experienced that I am, I've realised certain things about myself:
  1. I'm good at getting ideas.
  2. I'm not so good at realising them.
  3. I get easily sidetracked and give up, for different reasons.
  4. I'm lousy at completing started projects.
That's why I now try to take small steps and learn from my own insights and experiences and get inspired by others.

If you want to change something or learn something new it can be helpful to keep a journal of your progress.

Inspired by Noell Hyman on www.paperclipping.com I'll be dusting of some old organisation projects and adding a few new. I'll also try to follow her progress on her Thrive12-project.

My 2012 long term projects:
  • My garden book (about our balcony).
  • Upplyftningsboken - my pep book (to help me see the positive and keep track of my progress).
  • My word for 2012 is FÖRBÄTTRING - improvement.
  • A few thin binders for different areas of interests that I have. Easy to keep in order and easy to take with me.
  • This blog.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar