Galleriets olika utrymmen

2 juli 2012

Midsommarverk


Det har varit Midsommarcrop på Svensk Scrapbooking. Tio utmaningar hade de och fyra hann jag med.


Här skulle man inspireras av den här skissen.


Så här blev min sida. Spegelvänd men annars har jag inte gjort några större utsvävningar.


Det här var den andra skissen som jag utgick ifrån. Hade först tänkt använda smala pappersremsor för att skapa rutorna, men hann ändra mig på vägen.


Det är konstigt men tanten på bilden är mycket vackrare när det inte finns kameror eller speglar i närheten... Jag lekte lite med färginställningen innan jag skickade in bilden för framkallning, men glömte bocka bort autokorrigering så det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Men men, det får duga ändå. Den var kul att göra och det var ju huvudsaken.


En annan utmaning var att ändra en flaska med en massa blommor. Nu blev det inte så många blommor, men utmaningen passade mig som har haft lite dille på flaskpost senaste tiden.


Det bor visst ett litet kryp där inne, Maria Nyckelpiga. Tur att det inte var en spindel.


I den här utmaningen skulle man inspireras av bilden ovan. Som de flesta andra som var med så gillade jag fjärilarna.


Här har jag lekt med vit akrylfärg, färgpennor, stämplar, tidningsurklipp, silkespapper, stämpelfärg, decoupagelack, krackeleringslack, gesso, sax och penslar. Svårt att få till bakgrunden som jag ville ha den, men kul.

5 kommentarer:

  1. Hej! Så kul att du hittade in till mig - tack för visiten och rar kommentar! Blir så glad - och så kan jag ju få hitta in till nya bloggvänner, som dig. Här fanns mycket inspiration att få! Har tassat runt en stund och hittat mycket roligt och vackert! Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket och tack detsamma!

      Radera
  2. Love your great scrapbooking sketches and layouts! So inspirational!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you! But I can't take credit for the sketches. They are from a swedish scrap comunity called 'Svensk Scrapbooking', www.svenskscrapbooking.se. They had a Midsummercrop and these where my contributions.

      Radera
  3. Så mycket fint du fick gjort till CC-n! Gillar första LO-n (den med vimplarna) jättemycket och din flaska är så läcker!

    SvaraRadera