Galleriets olika utrymmen

28 augusti 2012

Och så hamnade jag här

Jag har haft en bra sommar, men jag har hela tiden väntat på att sommarvädret ska komma igång ordentligt, så jag kan bada. Badade inte en enda gång förra året.
 
Plötsligt såg jag en lång och allt mörkare och allt kallare höst framför mig och fick lite panik.
 
I've had a nice summer, but I've been waiting for the summer weather to really get going, so I can go swimming. Didn't go swimming once last year (outdoors).
 
Suddenly I saw a long and increasingly darker and colder autumn a head of me and got a little bit of a panic.
 
 
 Och plötsligt satt jag här, i Grekland. Alldeles själv flög jag iväg. Ett impulsköp över nätet.
 
And suddenly I was here, in Greece. All by myself I flew away. A trip bought by impulse over the webb.

 
Jag hamnade i Parga, en liten, liten stad i Grekland. Snudd på ett litet paradis. Det är backarna som hindrar det från att vara ett äkta paradis. Visserligen ska ju paradiset ligga ovanför oss, men inte så här brant upp!
 
I ended up in Parga, a small town in Greece. It's close to being a paradise. It's the steeps that keeps it from being a proper paradise. Paradise is supposed to be above us but not so steep!


Allt och alla är så trevliga här. Och inte ens jag har lyckats gå vilse någon längre stund. Saknar mina nära och kära att småprata med, men annars trivs jag bra.

Everything and everyone is so nice here. And not even I have been able to get lost for any longer period of time. I miss my near and dear ones, but appart from that I'm having a good time.

 
God mat. Och jag har badat!!!
 
The food is good. And I've been swimming!!!
 
 
Gott om tillfällen att öva sig på fotograferingen. En liten solnedgång t ex. Det blir nog några kort att scrappa också. (Behöver nog lite mer semester...)

En stor kram till alla nära och kära och fnuttar som tittar in här! RGH!

Plenty of opportunities to practise with the camera. A little sunset for example. I think I'll get som photos to scrapbook too. (Think I need more vacation...)

3 kommentarer:

  1. Så vackert. Vi gläds med dig. Här 2 grader och mycket, mycket mygg.

    SvaraRadera
  2. Jag är såå avundsjuk!! Jaha?? Bara så där? Snudd på teletransportation låter det som!! Njuuutsamma bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förutom timmarna på flygplats och flyg så var det nästan som att bli teleporterad så hastigt och lustigt fick jag för mig att jag skulle iväg där det var lite varmare.

      Radera